Berlingske Business

Mikkel Salling

04BBMMIKKEL-SALLING-IV-RKS-.jpg
Mikkel Salling iværksætter

E-købmand med blik for skala

Vi er gode e-købmænd,« lyder Mikkel Sallings ultrakorte beskrivelse af konglomeratet Firtal Group, der gør i en række virksomheder inden for produktion, logistik, e-handel og software.

Det kan lyde overvældende, men faktisk hører Mikkel Salling til den varsomme type i en branche, hvor hovedtrofæet er volumen.

»Vi får nogle gang skudt i skoene, at vi er lidt for forsigtige, at vi skal søge mere ekstern kapital tidligere. Men hos os skal enhver kunne svare sit. Vi har stort fokus på selvfinansiering. Samtidig er vores vækstrater gode nok. Vi har firedoblet omsætningen de seneste fem år og regner med at lægge yderligere 65 procent til i år,« siger Mikkel Salling.

E-købmandens hemmelighed er ikke overraskende teknologi:

»Mange virksomheder mister alt for mange ressourcer på manuelle opgaver i forbindelse med webløsninger. Vi tænker konstant i automatisering og dermed skalerbarhed.«

Mikkel Sallings succes er skabt i et sym­biotisk samarbejde med forretningspartneren Jesper Hvejsel.

»Når man er så nørdet som mig, er der brug for nogen, der kan alt det med mennesker. Mikkel er ekstremt god til relationer på tværs og på alle niveauer, også internt i virksomheden. Vi ville være dårligere ledere og iværksættere hver for sig, men vi supplerer hinanden meget naturligt som i et ægteskab,« siger Jesper Hvejsel.

Mikkel Salling

35 år, founding partner, Firtal Group

2005: Project manager, Campaign & Event, JYSK

2007-: Medstifter, Firtal Group

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen