Berlingske Business

Mikkel Marius Winther

Mikkelmarius

Der er mere end go i Winther

Chief marketing officer hos delebilstjenesten GoMore Mikkel Winther begyndte at arbejde med markedsføring på sociale medier, før det var blevet en veletableret disciplin. Der er næppe det sociale medie, som han ikke kender til og har undersøgt. Blandt andet bloggede han tidligt og stod bag en af Danmarks allerførste musikpodcasts.

I de år var han nærmest drevet af politisk incitament. Pludselig kunne alle kommunikere med alle, og en ny og anderledes marketing verden åbnede sig for øjnene af ham. Han skippede studierne på CBS til fordel for arbejdslivet og blev drevet frem af:

»Vi prøver det, vi gør det, og vi ser, hvad der sker.«

Et par år arbejdede han som strategisk rådgiver hos et af landets første social media bureauer, Wemind. Kompetencerne førte ham videre til reklamebureauet Zupa Recommended. Her blev han, indtil Google ringede. Han var smigret og sagde prompte ja til at gøre nye landvindinger som sælger med ansvar for Googles store reklamekunder. Et par lærerige år fulgte, indtil samkørselstjenesten GoMore tilbød ham ansvaret for tjenestens online marketing og brandudvikling på tværs af landegrænser.

Mikkel Winthers aftryk på GoMores udvikling lovprises af virksomhedens CEO, Matias Møl Dalsgaard:

»Mikkel har med sit fokus på brand og marketing været stærkt medvirkende til, at GoMore er Danmarks største deleøkonomi med én million medlemmer og over 100 mio. kr. i omsætning.«

Mikkel Marius Winther

34 år, chief marketing officer, GoMore

2009: Strategy advisor, Wemind

2011: UX & Social Media Consulent, Zupa Recommended

2012: Account manager, Google, Irland

2014-: Chief marketing officer, GoMore

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen