Berlingske Business

Mikkel Damgaard Kring

04BBMMIKKEL-DAMGAARD-KRING-.jpg
Mikkel Damgaard Kring forretningsudvikling Talent 2016

Skaber vækst på det britiske marked

Danske Commodities handler med el og gas i hele Europa, og Mikkel Damgaard Kring sidder med ansvaret for vedvarende energi på det britiske marked. Her har han sikret en succesfuld entre på det strategisk vigtige marked. Og i 2015 stod han for den største handel i virksomhedens historie med en løbetid på 15 år og en omsætning på mere end seks milliarder kroner. Det var en helt ny form for handel for Danske Commodities

»Jeg havde fundet en kunde med et behov, der på udvalgte parametre lå fjernt fra vores eksisterende forretning, men samtidig var ombygget omkring vores kernekompetence. Processen med at strukturere produkter, der integrerer virksomhedens kompetencer med kundens behov, er det interessante ved forretningsudvikling,« siger Mikkel Damgaard Kring.

At sikre yderligere vækst for Danske Commodities på det britiske marked gennem denne form for kundedrevet innovation er Mikkels succeskriterium, og indtil videre er han utroligt glad for den tillid, han er blevet vist, og han har indfriet den til fulde.

»Han er utroligt passioneret, og med en kombination af en stærk analytisk og økonomisk sans tager han ansvar og driver virksomheden fremad,« fortæller Dirk Mausbeck, der er CEO i Danske Commodities.

Mikkel Damgaard Kring

30 år, manager, UK origination, Danske Commodities

2012: MSc. international economic consulting, Aarhus School of Business

2011: Consultant, Garment Society

2012: Market developer, Danske Commodities

2013: Manager UK certificates, Danske Commodities.

2014-: Manager, UK origination, Danske Commodities

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen