Berlingske Business

Mie Vinding Fenger

22BBMMIE-VINDING-FENGER-LED.jpg
Mie Vinding Fenger Talent 2017 ledelse

Ledelse

Hun sparer for Grundfos

Hvorfor har vores produkter 12 skruer, når konkurrentens kun har 8? Kan vi bruge mindre blå maling på vores emballage? Disse og mange andre spørgsmål har Mie Vinding Fenger stillet på tværs af Grundfos’ organisation.

Efter at have afsluttet virksomhedens interne graduate program i 2014 blev hun sat i spidsen for projektet »Design to Value« med formålet at identificere omkostningsbesparelser i samtlige produktlinjer. Ved udgangen af 2016 havde projektet skabt besparelser på cirka 700 millioner kroner.

»Resultaterne af Mies projekt er meget konkrete og målbare. De 700 millioner udgør en væsentlig del af den stigning, Grundfos har haft på bundlinjen i det seneste år,« fortæller Kenth Hvid Nielsen, group vice president, Grundfos.

For Mie Vinding Fenger er det dog ikke tallene, hun er mest stolt af, men derimod arbejdet med mennesker i alle led af organisationen.

»Det er selvfølgelig særligt, at have sparet virksomheden for så mange penge. Det er dog den kulturændring, jeg har været med til at igangsætte, jeg ser som min største succes. Det at have faciliteret, at kolleger på tværs af værdikæden og på tværs af lande er begyndt at samarbejde på nye måder, der ultimativt har skabt de 700 millioner, har været en spændende rejse,« siger Mie Vinding Fenger.

Mie Vinding Fenger 30 år, head of design to value, Grundfos

2010: Project employee, CLEVER

2012: M.Sc. management of innovation and business development, CBS

2012-2014: Global business graduate program, Grundfos

2014-: Head of design to value, Grundfos

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen