Berlingske Business

Mette Højen

04BBMMette-Hoejen-kommuni#2.jpg
Mette Højen kommunikation Talent 2016

Hun giver erhvervslivet talens magt

Det er den slappeste muskel i erhvervskroppen.«

Danske topledere mestrer mange discipliner, men talens magt topper sjældent listen, siger retorikeren Mette Højen, der bevæger sig rundt som særlig rådgiver på direk­tions­gangene hos klienter som Sony, Gaihede og Nordea.

»Det startede med, at jeg som 22-årig studerende tilbød Finansrådets daværende direktør noget rådgivning, og siden er det bare fortsat. Hvis du mestrer talens magt, er det en direkte vej til at vinde kunder, medarbejdere og markeder. Det er, hvad jeg godt kan lide ved at arbejde med erhvervslivet, fordi jeg mærker forskellen. Det er hårdt, skarpt og drøner lige ned på bundlinjen,« siger hun.

Mette Højen har ikke nogen trylleformular parat til toplederne.

»Det gælder om at vælge de rette værktøjer, og så er der talerens og teamets træning med mig, som er utroligt vigtig.«

En, der kender til både talegaver og Mette Højen, er Søren Smedegaard Hvid, partner hos revisionsgiganten EY og chef for erhvervslivets Oscar-uddeling, Entrepreneur of the Year.

»Hun er ekstremt motiverende og inspirerende. Både at lytte til og arbejde sammen med. Hun har en næsten unik dynamik og energi i sin formidling, og så forstår hun at koge det ned til få, centrale budskaber. Det er en enorm styrke og lavthængende frugter for de ledere, som lærer af hende.«

Mette Højen

28 år, founder, Csuitespeaker

2012: Kandidat, retorik, Københavns Universitet

2011: Taleskriver for Finansrådets administrerende direktør

2012: Retorisk konsulent, Rhetorica

2013: Presenter & business developer, Network Academy

2015-: Founder, Csuitespeaker

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen