Berlingske Business

Merete Godvin Jensen

04BBMMERETE-GODVIN-JENSEN-L.jpg
Merete Godvin Jensen Talent 2016

Hun skaber konkurrence i vandsektoren

Samfundsøkonomi har været den røde tråd i Merete Godvin Jensens karriere. Den 35-årige økonom har arbejdet i Skatteministeriet, Finans­ministeriet og nu i forsyningssekretariatet i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, hvor hun leder 12 medarbejdere. Her skaber hun kunstig konkurrence i en branche, hvor der ingen er.

Hendes team sammenligner aktørerne i vandsektoren med hinanden og fastlægger, hvilke takster det enkelte vandselskab må opkræve. Merete og hendes team har også et tæt samarbejde med andre myndigheder, interesseorganisationer og selskaber i vandsektoren, som blandt andet har været afgørende for at materialisere et kompliceret politisk forlig om vandsektoren i reelle lovforslag og bekendtgørelser.

»Ledelse er helt sikkert det rigtige for mig. Jeg har haft både gode og dårlige ledere og ved, hvor meget god ledelse betyder. Jeg vil fortsætte med at arbejde med samfundsøkonomi, men det er de strategiske beslutninger og arbejdet med mennesker, der trigger mig,« fortæller Merete Godvin Jensen.

Vicedirektør i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Niels Beier er begejstret for hendes egenskaber som leder.

»Det er den sjældne kombination af en kompetent økonom, en rigtigt dygtig leder og en fantastisk kommunikator, der gør Merete helt unik,« siger han.

Merete Godvin Jensen

35 år, kontorchef, forsyningssekretariatet i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

2007: Cand.polit., KU

2007: Økonom, Skatteministeriet

2008: Økonom, Finansministeriet

2015-: Kontorchef, forsyningssekretariatet i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen