Berlingske Business
18:13Amsterdam vinder lodtrækning om EUs lægemiddelagentur

Merete Eldrup: Den standhaftige rollemodel

13BBMMerete1-150113.jpg
Merete Eldrup

Merete Eldrup, 54 år, CEO, TV 2

I ly af møgsager på Danmarks Radio har Merete Eldrup, adm. direktør i TV2 siden 2007, leveret det, som hun selv kalder et »historisk godt« halvårsresultat. Og det er ikke dumt på et tidspunkt, hvor et salg af stationen nærmer sig.

Som yngre slog Merete Eldrup sine folder i centraladministrationen, og hun blev tidligt i karrieren fremhævet som rollemodel.

Til Berlingske har hun sagt: »Gennem årene er det faktisk gået op for mig, at behovet for rollemodeller er ret stort blandt yngre kvinder. Hvis andre kan bruge mine erfaringer, så låner jeg gerne mit liv ud til dem.«

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen