Berlingske Business

Martin Hjørngaard Hjorth

04BBMMARTIN-HJ-RNGAARD-HJOR.jpg
Talent 2016 Martin Hjørngaard Hjorth - økonimi

Finansmand med stærke værdier

Martin Hjorth er nærmest opfostret i Mærsk, fagligt set. Som mange før ham gik vejen via det nu forhenværende MISE traineeforløb. 11 år senere sidder han med titel af director, head of business finance and business intelligence i Mærsk Line og leder et team af 20 økonomer samt et større offshore team.

»Jeg har en passion for at effektivisere processer og skabe finansiel indsigt, der bidrager til bedre beslutninger,« forklarer Martin Hjorth.

Han er holdspilleren, der går langt for at udvikle og motivere teamet. Mantraet er, at alt kan lade sig gøre.

»Mærsks værdier ligger tæt på mine egne. Vi har bl.a. en frase, der går: Playing to win or playing not to lose? Jeg er klart den førstnævnte, og guleroden er en potentiel CFO-stilling inden for gruppen.«

CFO Pierre Danet har nemt ved at beskrive Hjorth i positive vendinger:

»Han sætter høje standarder og har en evne til at tackle komplekse problemstillinger og formidle dem, så de fremstår enkle. Jeg plejer at sige, at man bliver en succesfuld leder, når ens medarbejdere er dygtigere end en selv. Og det er derfor, du gerne vil have Martin til at arbejde for dig,« fastslår Pierre Danet.

Martin Hjørngaard Hjorth

35 år, director, head of business finance and business intelligence, Mærsk Line

2005: Master i management accounting and control, ASB

2009: General manager, head of fact based reporting program, Mærsk Line

2013: Director, head of corporate business finance, Mærsk Line

2015-: Director, head of business finance and business intelligence, Mærsk Line

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen