Berlingske Business

Martin Herrstedt

22BBMMARTIN-HERRSTEDT--KO-1.jpg

Økonomi og Finans

Maersk Lines servicemindede regnedreng

I Maersk Line er 33-årige Martin Herrstedt leder af den afdeling, der leverer de finansielle argumenter for enten at øge eller reducere antallet af skibsruter bestemte steder i verden.

Det kræver undertiden, at man er nødt til at modsige salgscheferne, der fejlagtigt tror, at de har gang i en god forretning, forklarer Martin Herrstedt.

»Der skal man være god til at tage dialogen. Faktisk prøver jeg at lære mine finansfolk, at de er sælgere og skal forsøge at overbevise kunden – altså vores salgschefer – om at de data, vi leverer, i sidste ende gør deres produkter bedre,« siger han.

Martin Herrstedt er koncernens mand. Han ser ud over sig selv og fokuserer på, hvad der er bedst for firmaet, tilføjer commercial CFO i Maersk Line, Kristian Høllund.

»Martin er god til at sætte sig med de operationelle folk og stille de dumme spørgsmål. Det gør, at han har en langt bedre forståelse af forretningen end mange andre, som også har arbejdet her i mange år,« siger han.

Selv mener Martin Herrstedt, at den tilgang kommer fra hans allerførste job:

»Som opvasker på et plejehjem gik det op for mig, at der er en værdi i at gøre noget hurtigt, men endnu mere værdi i at skabe en god oplevelse for kunden.«

Martin Herrstedt, 33 år, head of business finance commercial, Maersk Line

 

2008: Cand.merc., CBS

2008: Manager, group finance & risk management, A.P. Møller - Mærsk

2010: Trade financial business partner, route finance, Maersk Line

2012: Head of financial planning and analysis, business finance operations, Maersk Line

2014: Business CFO, trade & marketing, Maersk Line

2016-: Head of business finance commercial, Maersk Line

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen