Berlingske Business

Marko Sladoje

22INDMARCO-SLADOJE-SALG-095.jpg

Salg og marketing

Vellidt ­Velux-komet

Marko Sladoje har netop haft seks års jubilæum i Velux. Og han har bevæget sig opad i rekordfart. Senest er han blevet commercial senior director for Central- og Østeuropa og er ansvarlig for 11 lande og flere hundrede ansatte.

Patrick McKenzie, senior vice President i Velux, var manden, der i sin tid ansatte Marko Sladoje, og han har siden kunnet følge hans hastige udvikling i virksomheden.

»Marko er en fantastisk dygtig fyr og en ekstremt behagelig person, som formår både at have en høj kvalitetsfornemmelse for sit arbejde og samtidig at være ydmyg omkring det,« siger Patrick McKenzie.

Blandt Marko Sladojes arbejdsopgaver er at tilpasse den overordnede salgs- og marketingstrategi til de lande, han er ansvarlig for, så man for eksempel ikke får en alt for eksklusivt udseende TV-reklame i et land, hvor forbrugerne er mere til noget jordnært. Et andet vigtigt element var at gøre en massiv indsats inden for faglig træning og teambuilding i årene efter finanskrisen, som nogle steder havde gjort skade på gejsten.

»Jeg har altid vidst, jeg ville arbejde internationalt, og i Velux har jeg virkelig fået nogle gode muligheder. Jeg har grebet det stille og roligt an, og jeg synes, det er gået ret godt,« lyder det fra et – ganske rigtigt – ydmygt talent.

Marko Sladoje 34 år, commercial senior director for Central and Eastern Europe, Velux

 

2011: M.Sc. i finance and strategic management, CBS

2011: Commercial business developer og PA to head of strategy, Velux

2013: Junior commercial manager, Velux

2014: Commercial senior director for Eastern Europe, Velux

2015-: Commercial senior director for Central and Eastern Europe, Velux

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen