Berlingske Business

Maria Louise (Malou) Mousten Dyhr Toft

nyy

Sørgede for netværk til Myanmar

Malou Mousten Dyhr Toft har som 34-årig allerede været i Telenor-koncernen i 15 år, og hendes bedrifter er til at få øje på. I 2014 blev hun hentet til Myanmar, hvor hun stod for at give burmeserne adgang til mobile tjenester. Otte måneder efter at Telenor vandt mobillicensen i Myanmar, var netværket en realitet, og på første dag fik de over en halv million kunder.

»Myanmar er et U-land, hvor man må opbygge værdikæder fra bunden og bogstaveligt talt lære, hvordan man i monsuntiden bedst graver et hul til en telemast. Inden vi gik i gang, havde under ti procent af befolkningen en mobiltelefon, og at føre dem ind i en verden af Facebook, YouTube og Wikipedia har været intet mindre end fantastisk,« siger Malou Mousten Dyhr Toft.

Hun er en passioneret leder, der eksekverer og formår at tænke processer igennem fra ende til anden. Fuld af energi og innovative ideer bliver hun en naturlig go-to person, og ifølge Sharad Mehrotra, der er CEO for Telenor Indien, giver det hende et forspring i forhold til konkurrenterne.

»Hun er transparent og direkte i sit arbejde og lægger alle scenarier frem – både fordele og ulemper – og det er påkrævet i nutidens forretningsverden,« fortæller han.

Maria Louise (Malou) Mousten Dyhr Toft

34 år, head of business strategy & business development, Telenor Sverige

2008: M.Sc., business administration, CBS

2006: Project manager, marketing, Telenor Danmark

2008: Senior market manager, Telenor Danmark

2010: Head of business management voice, Telenor Danmark

2012: Senior pricing & marketing expert, Telenor Group

2014: Vice president, head of product, Telenor Myanmar

2016-: Head of business strategy & business development, Telenor Sverige

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen