Berlingske Business

Maria Kroos Boisen

04BBMMARIA-KROOS-BOISEN-SAL.jpg
Maria Kroos Boisen salg Talent 2016

Rollemodel i IT-branchen

IBM har et godt øje til Maria Kroos Boisens færdigheder. Der er da heller ikke mange af hendes støbning. Hun er medlem af en helt særlig klub for unge kvinder, der interesserer sig for hardware og teknologi. Og det har betydet, at hun trods sine 32 år er blevet valgt til at være europæisk rollemodel, der skal inspirere andre kvinder til at vælge en karriere inden for IT.

Maria Kroos Boisens interesse for, hvad der gemte sig af mysterier i en computer, begyndte i folkeskolens EDB-lokale. Hun syntes, det var fantastisk at sidde med regneark og blot skrive tal og skrive lig med, og så kom der et resultat. Og ikke mindst at viskelæderet var helt overflødigt. De interesserer førte hende videre til IT-Universitetet og studiejob hos IBM, hvor hun i dag er client technical specialist og navigerer snildt i spændingsfeltet mellem kundernes behov for løsninger og IBMs kvalitets- og forretningsresultater.

Salgsdirektør og country manager Jens Steno Petersen fra IBM er fuld af lovord og forventer, at Maria Kroos Boisen inden for den nærmest fremtid får »en officiel lederstilling«, da hun »gentagne gange har udvist solide lederkompetencer ved at tage personligt ansvar, vise selvstændigt drive og implementere forretningskritiske projekter, hvor hun både skulle have kunde, kolleger og organisationen med sig.«

Maria Kroos Boisen

32 år, client technical specialist, IBM Danmark

2008: Projekt koordinator, IBM Systems Hardware Nordic

2010: Executive assistant, IBM Systems Hardware Nordic

2011: Cand. IT, digital design og innovation, IT-Universitetet

2011: Sales trainee, IBM Systems Hardware

2012-: Client technical specialist, IBM DK

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen