Berlingske Business

»Mamma Mia!« bedst sælgende DVD

»Mamma Mia!« bedst sælgende DVD - 1
ABBAs iørefaldende melodier har været med til at bringe »Mamma Mia!« helt til tops. Her et udsnit af filmplakaten.

ABBA-musical sprænger alle rekorder og har på halvanden måned solgt i over fem millioner eksemplarer.

Den svenske popgruppe ABBAs iørefaldende melodier er blevet årets supersælger.

Filmudgaven af musicalen »Mamma Mia!« er blevet den bedst sælgende DVD-film nogen sinde i Storbritannien og den første film-DVD, der når et salg på fem millioner eksemplarer. Filmen kom på DVD midt i november men har alligevel formået at storsælge og har slået den tidligere topscorer, »Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl«, der er solgt i 4,7 millioner eksemplarer.

ABBAs mange hits er udgangspunktet for historien i »Mamma Mia!«, der foregår på en græsk ø, hvor tre mænd, som ikke kender hinanden, bliver inviteret med til bryllup. De viser sig alle at kunne være den ukendte far til pigen, og det er hende, der har inviteret dem for at få mysteriet opklaret. Undervejs synges og danses der, så man bliver svedt. Hovedrollerne i filmen har Meryl Streep, Pierce Brosnan og Julie Walters, og alle skuespillerne synger selv hitmelodierne, som ABBA-drengene Benny Andersson og Björn Ulvaeus har genindspillet sammen med det gamle ABBA-orkester. Begge komponister medvirker i filmen i biroller.

Selve musicalen har også klaret sig godt og indbragt 69 millioner pund via teaterbilletter.

Og filmsuccesen har trukket pladesalget med sig. Filmmusikken er blevet solgt i over en million CD-eksemplarer, mens albummet »ABBA Gold« er solgt i 410.000 eksemplarer - årets 19.-bedste resultat i Storbritannien.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen