Berlingske Business
18:13Amsterdam vinder lodtrækning om EUs lægemiddelagentur

Malou Aamund: Karriere i international IT

13BBMMalou3-151023.jpg
Malou Aamund. Foto: Sarah Christine Nørgaard

Malou Aamund, 48 år, direktør, Google ­Danmark

IBM, Microsoft og nu Google Danmark. Malou Aamunds karrierevej ville se snorlige ud, hvis det ikke var for hendes afstikker til dansk politik. Ved valget i 2007 blev Malou Aamund valgt ind i Folketinget for Ny Alliance.

I 2008 skiftede hun til Venstre for helt at forlade politik i 2011 til fordel for »ønskejobbet«, som hun kaldte stillingen som salgsdirektør i Microsoft.

I dag er hun topchef for Google Danmark. Som datter af Asger Aamund har Malou Aamund haft en offentlig profil gennem det meste af sin karriere.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen