Berlingske Business

Mænd shopper igennem i krisen

Mænd shopper igennem i krisen - 1
Foto:

Kvinderne holder igen i krisetid, mens mændene giver den gas som indkøbere.

Kvinder må lægge øre til mangt og meget, når snakken falder på shopping. Men faktisk har krisen fået mændene ud af garderobeskabene og ud på shoppingeventyrer.

Ifølge online-handelspladsen QXL.dk køber mænd flere ting - og betaler gerne det dobbelte af kvinderne - i denne krisetid.

Hvor kvinderne i 2008 stod for at købe 20 procent flere varer på handelspladsen end deres bedre halvdele, overhaler mændene ét år senere ved at købe 15 procent mere ind end deres koner og kærester.

Samtidig betaler kvinderne cirka det halve for deres varer, ligesom at de har skruet forbruget ned gennem det seneste år. Det modsatte gør sig gældende for mændene, der nu betaler mere for deres varer - og altså også køber flere af dem.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen