Berlingske Business

Mads Reinholdt Sørensen

ma

Klar når finanskrisen er fortid

På trods af sin unge alder er Mads Reinholdt Sørensens CV allerede dekoreret med højtprofilerede sager.

Han har været med i det statslige oprydningsarbejde efter finanskrisen for både Erhvervsstyrelsen og Finansiel Stabilitet og således taget del i undersøgelserne af en række krakkede pengeinstitutter som Fjordbank Mors og Capinordic Bank samt i granskningen af EBH-fonden.

Ikke mindst ledelsesansvarssagen mod Capinordic Bank har fyldt en stor del af Mads Reinholdt Sørensens karriere indtil videre, og selv om den endnu ikke er ovre, er de sidste punktummer generelt ved at blive sat i de store retsopgør. Skuden er ved at vende, som Mads Reinholdt Sørensen selv pointerer.

Så hvad gør en ekspert i finanskrise, når finanskrisen er ved at være fortid?

»Min fremtid er jo ikke at håbe på, at der kommer en ny krise. Tværtimod er den at udnytte min viden til at hjælpe banker med at undgå at komme i samme situation igen,« siger han.

Den mission virker ikke uoverkommelig for den unge advokat, der af Arne Møllin Ottosen, managing partner i Kromann Reumert, beskrives som et åbenlyst naturtalent, der hurtigt og let »kan det hele« inden for et ellers kompliceret stofområde.

Mads Reinholdt Sørensen

32 år, advokat, Kromann Reumert

2008: Cand.jur., Aarhus Universitet

2008: Advokatfuldmægtig, Kromann Reumert

2011-: Advokat, Kromann Reumert

2013-: Underviser på Finanssektorens Uddannelsescenters Bestyrelsesuddannelse

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen