Berlingske Business

Mads Fink Eriksen

04BBMMADS-FINK-ERIKSEN-LEDE.jpg
Mads Fink Eriksen Talent 2016

Mads Fink Eriksen

Finansiel fornyer

Mads Fink Eriksen har konstant leveret resultater for Ecco. Først to år som finansdirektør for Ecco i Kina, siden tre år som finansdirektør for den globale skoproduktion i Singapore, indtil ledelsen hentede ham hjem til hovedkvarteret i Bredebro.

Her har han ansvaret for controlling og regnskabet samt at harmonisere og modernisere finansprocesserne i hele værdikæden, så direktionen aktivt og strategisk kan bruge de finansielle informationer.

»Som en verdensomspændende virksomhed er det vores mål, at Eccos finansafdeling også hører til blandt de allerbedste. Jeg er heldig at stå i spidsen for nogle ekstremt passionerede medarbejdere, der ligesom mig ikke blot vil være en ekstern regnskabsfunktion, men en intern samarbejdspartner, der leverer skræddersyede inputs til direktionen og resten af organisationen,« fortæller Mads Fink Eriksen.

Hans evne til at implementere forandringer i organisationen uden at tabe medarbejderne er en de vigtigste succeser.

»Mads har i en ung alder opnået stor autoritet. Han er en vedholdende, effektiv og altid positiv leder. Og han har en særlig evne til at analysere og forstå komplekse problemer og siden finde og implementere de rigtige løsninger,« siger Steen Borgholm, Group CFO i Ecco.

Mads Fink Eriksen

33 år, corporate vice president, Ecco Group

2007: Mærsk International Shipping Education, Mærsk

2007: Graduate diploma, finance & accoun­ting, CBS

2007: Financial planning manager/finance manager, Rosti Technical Plastic India

2010: Finance director, Ecco Xiamen Co. Ltd.

2012: Finance director, Ecco Global Shoes Production & Sourcing

2015-: Corporate vice president, Ecco Group

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen