Berlingske Business
08:18Yen svækkes oven på Abes storsejr

Mads A. Olesen

04BBMBBM-151632.jpg
Talent 2016

Hvad el-markedet trænger til

Talentet var ikke åbenlyst for alle fra starten. »Jeg er søn af en brugtvognsforhandler, og min far plejede at sige, jeg ikke havde det der med salg i mig,« fortæller Mads A. Olesen.

Ikke desto mindre er salg og nye markeder omdrejningspunkterne i en karriere, der startede som telefonsælger og via et par startups nu byder på den yngste direktør i el-branchen.

Blue Energy er en af verdens første til at tilbyde en flat rate på strøm - en simpel idé med komplekse forudsætninger.

»Der er meget matematik i at beregne en fast pris. Du skal have alle parametre med. Det kan vi, nu også med alle afgifterne på samme regning. Det giver en helt ny gennemsigtighed og dynamik i markedet,« siger han.

De kommercielle muligheder er imidlertid ikke det eneste, der driver Mads A. Olesen:

»Jeg kan godt lide at smadre nogle strukturer, sætte gang i tingene. Det trænger el-markedet til.«

Det kræver imidlertid sit talent at lange et produkt som el over disken, fortæller Blue Energys bestyrelsesformand, Lars Terkildsen, der også er administrerende direktør hos Hofor.

»Hvis du vil sælge noget så usexet som el, er du nødt til at være opfindsom, kreativ og have forstand på psykologi. Det er en af de mange modne egenskaber, Mads råder over i en meget ung alder,« siger Lars Terkildsen.

Mads A. Olesen

24 år, partner, kommerciel direktør, Blue Energy

2010: Stifter, Byzeit

2012: Salgscoach, Telmore

2014: Stifter og partner, Callforce

2015-: Partner, kommerciel direktør, Blue Energy

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen