Berlingske Business

Mads A. Olesen

04BBMBBM-151632.jpg
Talent 2016

Hvad el-markedet trænger til

Talentet var ikke åbenlyst for alle fra starten. »Jeg er søn af en brugtvognsforhandler, og min far plejede at sige, jeg ikke havde det der med salg i mig,« fortæller Mads A. Olesen.

Ikke desto mindre er salg og nye markeder omdrejningspunkterne i en karriere, der startede som telefonsælger og via et par startups nu byder på den yngste direktør i el-branchen.

Blue Energy er en af verdens første til at tilbyde en flat rate på strøm - en simpel idé med komplekse forudsætninger.

»Der er meget matematik i at beregne en fast pris. Du skal have alle parametre med. Det kan vi, nu også med alle afgifterne på samme regning. Det giver en helt ny gennemsigtighed og dynamik i markedet,« siger han.

De kommercielle muligheder er imidlertid ikke det eneste, der driver Mads A. Olesen:

»Jeg kan godt lide at smadre nogle strukturer, sætte gang i tingene. Det trænger el-markedet til.«

Det kræver imidlertid sit talent at lange et produkt som el over disken, fortæller Blue Energys bestyrelsesformand, Lars Terkildsen, der også er administrerende direktør hos Hofor.

»Hvis du vil sælge noget så usexet som el, er du nødt til at være opfindsom, kreativ og have forstand på psykologi. Det er en af de mange modne egenskaber, Mads råder over i en meget ung alder,« siger Lars Terkildsen.

Mads A. Olesen

24 år, partner, kommerciel direktør, Blue Energy

2010: Stifter, Byzeit

2012: Salgscoach, Telmore

2014: Stifter og partner, Callforce

2015-: Partner, kommerciel direktør, Blue Energy

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen