Berlingske Business

Lystyacht? Ja! Din årsløn, tak!

Lystyacht? Ja! Din årsløn, tak! - 1
Andre køber "bare" en lystyacht. Her er tidl. Microsofts-nørd Charles Simonyis "Skat". Foto:

Vil du hellere nyde solen på middelhavet end i Dubai, så lej en lystyacht, det koster "bare" en årsløn for almindelige mennesker.

For dem, hvor finanskrisen endnu ikke har kradset hul i budgetterne; dem der er vild med vand, men ikke vil eje og som normalt er omgivet af bjerge. De har ingen problemer med at spendere 400.000 kroner for en uge på en lystyacht.

Det skriver det norske erhvervssite Hegnar.no.

Flere nordmænd meldes nemlig at se det som særdeles attraktivt at leje en lystyacht i den franske by, hvor kendisser trækkes til i stride strømme - Saint Tropez, eller fyrstedømmet Monaco få kilometer derfra.

Ugepriserne ligger fra 180.000 norske kroner til 500.000 norske.kr. svarende til 412.000 danske kroner - selvfølgelig afhængig af bådens størrelse.

"(..) På de dyre både er der plads til fire par, og så bliver priserne rundt regnet 8.000 kroner per person per døgn. Det er omtrent det samme som en suite på de bedste hoteller i Dubai," siger Didrik Cappelen fra Quintessentially.

Quintessentially er en privatmedlemsklub, der 24 timer i døgnet er klar til at servicere rige mennesker med alt, hvad de måtte ønske. Så har du en halv million, der brænder i lommen, skal klubben nok hjælpe dig af med pengene.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen