Berlingske Business

Louise Roug: Stjernereporteren, der blev chef for 16 chefredaktører

01BBMLouise-Roug-144340.jpg

Louise Roug, 44 år, international direktør, Huffington Post

Med undtagelse af nogle måneder som vært på et radioprogram på Radio24syv Globus i 2012 har Louise Roug mest af alt skrevet for amerikanske medier om udenrigsforhold. For ti år siden var hun finalist til den anerkendte Pulitzer-pris for reportager fra Bagdad, og samme år modtog hun The Overseas Press Club Award.

Senere blev hun udenrigsredaktør på The Daily Beast/Newsweek, på det digitale medie Mashable, på Politico og fra juni i år international direktør for verdens største digitale medie, Huffington Post. Hun er øverste redaktør for 16 internationale chefredaktører og 450 ansatte. Huffington Post når ud til lidt under 200 millioner brugere om måneden.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen