Berlingske Business

Lederudvikling»on-the-job«

Peter

Peter Bjørnskov-Johansen er tiltrådt som Senior Vice President for Global Marketing and Business Development hos GN ReSound, en del af GN Store Nord-koncernen. Han kommer fra en stilling i Kina som General Manager og Head of Asia Pacific for ALK-Abelló A/S.

§Hvilke forventninger har du til dit nye job?

Jeg ser frem til og forventer at arbejde en masse med en organisation og et marked i forandring. GN ReSound har drevet en ny teknologi på banen, som der er masser af perspektiver i. Jeg ser frem til at være med til at styrke vores evne til at drive dette fremad på en effektiv, fokuseret facon.

§Hvilke overvejelser har du gjort dig i forbindelse med dit skifte? Hvad bliver anderledes?

I pharmabranchen er et produkts livscyklus fra vugge til grav meget lang. Jeg skal nu styre den globale markedsføring og forretningsudvikling i et marked for høreapparater, hvor livscyklus er seriøst kortere. Så jeg forventer kortere beslutningsprocesser og højere tempo. Den omstillingsproces ser jeg frem til.

§Hvad har været den røde tråd i din karriere?

At arbejde internationalt inden for salg og markeds- føring har været normen for mig. Jeg tror, det er fair at sige, at jeg i udpræget grad er lederudviklet »on-the-job«. En karriereplan har jeg aldrig haft. Jeg har spejlet mig i andre gode ledere og nydt at få teams til at lykkes med at nå de rette mål.

§Hvad er din uddannelse, og hvordan ser du sammenhængen mellem din uddannelses- baggrund og dit nye job?

Jeg er cand.merc i International Business fra CBS fra 1997. At skabe og have muligheden for at arbejde inden for salg og marketing på såvel strategisk som operationelt niveau har altid været vigtigt for mig. Det har sidenhen afspejlet sig i alle de job, jeg har haft.

§Hvad ser du selv som de største udfordringer i din nye stilling?

GN ReSound’s innovation og vækst-strategi leverer varen. Det skal vi fortsætte med, hvilket i sig selv er en udfordring.

bjarne graven
LÆS MERE : Business Navne

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen