Berlingske Business

Lasse Dalgaard Jensen

04BBMLASSE-DALGAARD-JENSE#2.jpg
Overskrift
Lasse Dalgaard Jensen Talent 2016
04BBMLASSE-DALGAARD-JENSE#2.jpg
Overskrift
Lasse Dalgaard Jensen Talent 2016
04BBMLASSE-DALGAARD-JENSEN-.jpg
Overskrift
Lasse Dalgaard Jensen Talent 2016

Robotspecialist

Det ville have været for nemt at kalde portrættet af Lasse Dalgaard Jensen »Robotterne kommer«. Det gør de ikke desto mindre, men på en lidt anden måde end i filmene.

Lasse Dalgaard Jensen er director i EY Danmark, hvor han har ansvaret for den del af virksomheden, der hedder Robotics Automation, og hvor han har til opgave at etablere et Robotic Center of Excellence for hele Norden.

Hvis man går bag om de science fiction-klingende titler, handler Lasse Dalgaard Jensens arbejde om at automatisere opgaver og processer, der tidligere har været varetaget af en administrativ medarbejder.

»Det handler ikke bare om at erstatte medarbejdere med robotter, men om at fjerne de lidt kedelige og ukomplekse opgaver, så der er mere tid til andre dele af forretningen,« siger han.

Det er blandt andet i den finansielle sektor og i telebranchen, at systemerne i øjeblikket implementeres, men i princippet kan de bruges i alle brancher, og robotternes evner stopper først ved subjektive vurderinger og tale.

Ud over sit arbejde med dette stadig nye felt er Lasse Dalgaard Jensen også specialiseret i god gammeldags optimering af virksomheders drift, forretningsprocesser og arbejdsgange.

Lasse Dalgaard Jensen

35 år, director, EY Advisory

2005: M.A. i corporate strategy & governance, University of Nottingham

2005: Consultant analyst, Accenture Consulting, London

2006: Consultant, PA Consulting, London

2008: Senior consultant, EY (tidl. KPMG)

2014-: Director, EY Advisory

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen