Berlingske Business

Kvinder i tvivl om vielsesringe

Kvinder i tvivl om vielsesringe - 1
Foto:

Det er svært at vælge den rigtige vielsesring. Det er naturligvis kvinden der bestemmer mest, men hun prøver alligevel i gennemsnit 28 ringe, inden valget falder.

Et bryllup bliver altid dyrere end forventet. Den sandhed kan masser af danske mænd skrive under på og i USA viser en undersøgelse, at bruden i gennemsnit prøver 28 vielsesringe, inden valget falder.

Undersøgelsen er foretaget af The Knot, der er blandt USA store sites for bryllups-hungrende.

Når ringen så endelig er fundet, bliver der i gennemsnit betalt 5800 $ for den lille ring, der typisk er af ædelt metal. Af undersøgelsen fremgår det også, at kun 15 procent beslutter sig for en vielsesring af samme design og materiale. Reglen er, at kvindens ring er betydeligt mere kostbar en gommens.

Hvis nogen tror, at bruden bliver overrasket over ringens design, ja så må de tro om. I hvert fald svarer over to tredjedele, at bruden har været inde over i valg og design af ringen.

I gennemsnit tager det omkring 3 måneder at finde ringen og det kommende ægtepar besøger i gennemsnit fire butikker, inden det endelige valg træffes. På listen over populære metaller er der skred i udviklingen. Rød-guld er for alvor på vej ud af kirkeritualet og erstattet af hvidguld, der er gået frem med 30 procent siden 2005. Skal det være rigt kostbart vælger amerikanerne platin tilsat en diamant.

Undersøgelsen bygger på spørgsmål rettet til 9000 brudepar i 50 stater over hele USA.

Herhjemme mærker branchen en tendens hen i retning mod at danskerne bruger flere penge på ringe end tidligere.

- Generelt venter folk længere end de gifter sig. Dermed er man som par mere veletableret og det mærker vi, når der vælges ringe. Et dansk brudepar bruger i gennemsnit omkring 10-15.000 kr. på ringe. Lige nu er tendensen, at efterspørgslen stiger på to-farvede guld-ringe, vurderer dir. Ivan Lauridsen, Aagaard. Virksomheden er Danmarks største leverandør af vielsesringe til guldsmedebranchen.

I øjeblikket mærker butikkerne også en stigende efterspørgsel efter forlovelsesringe.

- Vi tror forklaringen er, at mange par på grund af krisen udskyder selve brylluppet et år eller to. I stedet forlover de sig så og det giver så alligevel et salg i butikkerne, idet man så køber forlovelsesringe, vurderer direktør Christoffer Ritzau, Guldsmedebranchens Leverandørforening.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen