Berlingske Business

Kundernes loyalitet skal belønnes

07busnavneRasmusLynge.jpg

Rasmus Lynge, 46 år, er ansat som salgs- og marketingdirektør i Alm. Brand. Han kommer fra Tryg, hvor han har været siden 2003 og senest været direktør for privat strategi, forretningsudvikling og segmentering i Norden. Han er uddannet fra Aarhus Business School, hvor han tog en HD i organisation & ledelse.

§Hvilke forventninger har du til dit nye job?

Jeg vil selvfølgelig gerne sætte mine fingeraftryk en del steder i organisationen og samtidig plukke de lavthængende frugter, som Alm. Brand gennem flere år har dannet grundlag for at plukke. De har en ret moderne it-platform i forhold til sine konkurrenter, og som kan støtte op om kunderne. Det glæder jeg mig til at få sat lidt mere turbo på. Alle i koncernen skal fortsætte med aktivt at have fokus på kunden og yde lige det ekstra, der gør forskellen for kunden. Jeg ser mig i høj grad som kundens mand, og det var en af grundene til, at mit valg faldt på Alm. Brand.

§Hvad har været den røde tråd i din karriere?

Jeg har arbejdet næsten hele mit voksenliv med forsikring og kunder. Jeg brænder for at levere den gode kundeoplevelse og til at få kunderne til at føle sig værdsat. At tage hånd om sine kunder, er der hvor slaget skal slås. Fremtidens konkurrence handler ikke om den laveste pris med skrabede produkter, men at være der for kunden, når der er brug for det, og samtidig målrette sin kommunikation til kunden, der er relevant og har værdi.

07busnavneJeppeSøe.jpg

§Hvad er din uddannelse, og hvordan ser du sammenhængen mellem din uddannelses- baggrund og dit nye job?

Med en uddannelse inden for forsikring, salg, ledelse og organisation er der en direkte linie over i at være salgs- og marketingdirektør. Jobbet fordrer, at jeg bruger både mine uddannelsesmæssige kompetencer og erfaring. Det glæder jeg mig til.

§Hvad ser du selv som de største udfordringer i din nye stilling?

At sikre synergien for kunderne i at samle deres forsikringer, bank og pensionsprodukter hos os. For forsikringskunderne skal det være attraktivt også at være bankkunde i Alm. Brand Bank og omvendt. Det samme gælder pensionskunderne i Alm. Brand Liv & Pension. Det skal være økonomisk og logisk for kunden, og deres loyalitet skal belønnes og deres valg bekræftes løbende. Det er helt afgørende for at fastholde eksisterende kunder og rekruttere nye.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen