Berlingske Business

Kristian Bjerge

22BBMKRISTIAN-BJERGE--KO-#3.jpg
Kristian Bjerge Talent 2007, gruppe ÔøΩkonomi finans

Økonomi og Finans

Ernst & Youngs altid kritiske ­revisor

Revision bliver aldrig rutinearbejde for 33-årige Kristian Bjerge. Hos Ernst & Young (EY) er han ledende revisor for børsnoterede og større danske virksomheder som DSB, Nordisk Film og Matas. Og ifølge lederen af virksomhedens internationale revisionsafdeling, Michael Groth, ligger hans talent i konstant at forholde sig kritisk.

»Overtager Kristian en ny revision, vil han aldrig falde tilbage til måden, man gjorde tingene på sidste år. Han går kritisk til alt og spørger ind til, hvorfor der bruges så meget tid på at kigge på enkelte områder,« siger Michael Groth.

Den kritiske tilgang fører ofte til, at Kristian Bjerge kommer til at fungere som virksomhedens daglige rådgiver langt ud over revisionsområdet.

»Jeg leverer sikkerhed, tillid og troværdighed. Derfor bruger jeg meget tid hos virksomheden til at sætte mig ind i dens forhold og forretningsmodel – og jeg kan simpelthen ikke lade være med også at engagere mig for at sikre en god dialog og revision,« siger Kristian Bjerge.

Engagementet smitter, tilføjer Michael Groth og fremhæver Kristian Bjerges lederevner:

»Han formår at sætte sig ind i den enkelte og udvikle både sine 18-årige medarbejdere og dem, der har været i virksomheden i ti år.«

Kristian Bjerge, 33 år, senior manager, EY

2011: Cand.merc.aud., CBS

2016: Statsaut. revisor

2011: Manager, KPMG

2014: Manager, EY

2016-: Senior manager, EY

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen