Berlingske Business

Klaus Hosbond Skovrup

22BBMKLAUS-HOSBOND-SKOVRUP-.jpg

Økonomi og Finans

Skabte finansiel tillid til NNITs børsnotering

Det var et bombardement af kritiske spørgsmål fra banker og investorer, som Klaus Hosbond Skovrup i over et år stod i forreste række til at besvare, da NNIT i 2014 besluttede at gå på børsen. Som controllingchef stod han for at tegne det økonomiske billede og skabe finansiel tillid til den danske IT-virksomhed.

»En børsnotering handler om at vinde og fastholde bankers og investorers tillid, og det har Klaus i høj grad bidraget til. Han har jongleret tallene utroligt hurtigt – vel at mærke samtidig med den almindelige drift,« siger økonomidirektør i NNIT, Carsten Krogsgaard Thomsen.

Hurtighed kendetegner 35-årige Klaus Hosbond Skovrup, der er værdsat for sin pragmatiske tilgang. Han har ingen lang akademisk uddannelse, men allerede 16 års erfaring inden for finansverdenen.

»Jeg er god til at finde ud af, hvilke nøgletal vi skal præsentere for ledelsen, så vi ikke ender med at bruge evigheder på ligegyldige data,« siger Klaus Hosbond Skovrup, der er opvokset i Sønderjylland og hellere vil tilskrive sin succes nysgerrighed end egentligt talent:

»Jeg vil vitterligt gerne lære og forstå, hvordan eksempelvis vores salgsafdeling fungerer, så jeg også kan tale med og bidrage til at udvikle den.«

Klaus Hosbond Skovrup 35 år, vice president, planning & controlling, NNIT

 

2010: HD(O), HD(R) fra Syddansk Universitet

2001: Regnskabselev, Novo Nordisk

2006: Finance & business analyst, Novo Nordisk, Australien

2007: Senior business analyst, Novo Nordisk

2010: Regnskabschef, NNIT

2015-: Vice president, finance, planning & controlling, NNIT

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen