Berlingske Business

Ken Villum Klausen

28BBMKEN-STARTUP--164732.jpg

Startups

App-bank til de unge

Millennials vil have bank på en ny måde, og Ken Villum Klausen er manden til opgaven. Han er grundlæggeren af Lunar Way – en app, der fungerer som bank.

»Unge mennesker vil have det nemt, personligt og på mobilen. Vi fokuserer på, hvad der er vigtigt for kunden. Det vil sige produkter og kundeservice. Resten med banklicens og kapital er bare et spørgsmål om infrastruktur, som vi får fra vores partnerbanker. Det giver os mulighed for konstant at udvikle nye produkter som for eksempel en abonnementsmodel for kassekredit,« siger Ken Villum Klausen.

Det lå ikke umiddelbart i kortene, at Ken Villum Klausen skulle aspirere til at blive finansfyrste. Hans karriere begyndte i tøjbranchen og gik via andre succesrige start­ups før Lunar Way.

»Jeg er nysgerrig og holder af friheden til selv at bestemme. I en startup handler det ikke så meget om den gode idé som om vedholdenhed både hos dig selv og dit team,« siger han.

Det er blandt andet den indstilling, der gør Ken Villum Klausen til et ekstraordinært startup-talent, siger hans bestyrelsesformand, Henning Kruse Petersen.

»Ken får tingene til at ske, og så er han rigtigt god til mennesker. Både til at få dem til at fungere sammen i grupper og til at skabe kontakter.«

Ken Villum Klausen 34 år, co-founder og CEO, Lunar Way

2002: Randers Business College

2002: Logistics coordinator, Gigasoft

2004: Brand manager, Bestseller

2008: Owner, Foursome International

2010: Founder, Meedor

2011: Partner, Inzeit

2015: Founder og CEO, Wallmob

2015-: Co-founder og CEO, Lunar Way

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen