Berlingske Business

Jonas Nilsen

22BBMJONAS-NILSEN-STARTUP#3.jpg
Jonas Nilsen Talent 2017 startup Badmodul

Startups

Læge med løsninger

Lige siden barndommen vidste Jonas Nilsen, at han skulle være læge. Det blev han, men en utraditionel en af slagsen.

»Jeg havde en god uddannelse, men den gav ikke størst nytteværdi ved at gå den slagne vej som at arbejde på et hospital. Jeg ville sprænge rammerne og nå bredere ud,« fortæller han.

Den alternative energi gjorde sig allerede bemærket under medicinstudiet, hvor hans startup Medineering udviklede en trehjulet cykel til kræftramte børn. Siden har han været med til at stifte flere virksomheder. Seneste skud på stammen er Practio – en app, der skal nedbringe antallet af uønskede graviditeter blandt p-pillebrugere.

»Vi vil skabe en platform for p-pillebrugere ikke kun i Danmark, men også for kvinder i udlandet. Vi er på vej med en ny service med en høj grad af automatisering, der vil gøre livet nemmere for kvinder, der anvender p-piller og frigive tid hos de praktiserende læger,« forklarer Jonas Nilsen med overbevisning.

Den er berettiget, siger co-founder og medinvestor Mads Mikkelsen:

»Jonas finder altid en løsning. Og det er, hvad der kendetegner den exceptionelle iværksætter. Han har en fantatisk evne til at trække det vigtigste frem og finde den bedst mulige løsning med den viden, vi har.«

Jonas Nilsen 30 år, co-founder og CEO, Practio

2015: Cand.med., Københavns Universitet

2007: Co-founder, Medineering

2012: Co-founder, Sikkervaccination.dk

2013: Co-founder, Neurescue

2016-: Co-founder og CEO, Practio

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen