Berlingske Business

Jens Peter Koch

22BBMJENS-PETER-KOCH-LEDE#2.jpg
Jens Peter Koch Talent 2017 ledelse

Ledelse

Salgsleder ­skaber værdi for ­kunderne

Med et salgsbudget på mere end 600 millioner kroner og en kundeportefølje på over 1.000 store cementfabrikker i Europa, Mellemøsten, Asien og Afrika navigerer Jens Peter Koch i mange forskellige roller som head of international after market sales i FLSmidth. Han har succesfuldt igangsat forandringsprojekter, der har gjort salgsstrategien mere proaktiv. Det har resulteret i en salgsvækst på ni procent på blot et år.

»Vores kunder har i dag nemmere adgang til at købe reservedele og service til deres fabrikker af lokale leverandører. Med FLSmidths erfaring og viden kan og skal vi levere mere end blot et stykke bøjet stål – vi skal skabe værdi ude ved kunderne ved at sælge produktivitetsforbedrende løsninger. Samtidig skal vi være tættere på vores kunder i hele verden,« siger Jens Peter Koch.

Han er derfor ved at etablere et mere fintmasket globalt salgsnetværk. Netop hans arbejde med forskellige kulturer imponerer Carsten Pustelnik, general manager i FLSmidth:

»Jens Peters erfaring fra seks år i udlandet har givet ham redskaberne til at få 35 meget forskellige mennesker til at trække i samme retning. Hans engagement og drive smitter – helt ud til Filippinerne.«

Jens Peter Koch 35 år, head of international sales, FLSmidth

2008: M.Sc. electrical engineering, DTU

2008: Field engineer, FLSmidth, Vietnam, Brasilien, Egypten, Iran, Rusland

2011: Chief engineer, FLSmidth, Kuwait

2012: HD international business, CBS

2012: Business developer, FLSmidth, Danmark

2014: Head of electrical installation services, FLSmidth, Danmark

2015-: Head of international sales, FLSmidth, Danmark

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen