Berlingske Business

Jan Lyng Lauridsen

04BBMJAN-LYNG-LAURIDSEN-K#6.jpg
Overskrift
Jan Lyng Lauridsen, kommunikation, Talent 2016.
04BBMJAN-LYNG-LAURIDSEN-K#2.jpg
Overskrift
Jan Lyng Lauridsen kommunikation Talent 2016
04BBMJAN-LYNG-LAURIDSEN-KOM.jpg
Overskrift
Jan Lyng Lauridsen kommunikation Talent 2016
04BBMJAN-LYNG-LAURIDSEN-K#7.jpg
Overskrift
Jan Lyng Lauridsen kommunikation Talent 2016
04BBMJAN-LYNG-LAURIDSEN-K#4.jpg
Overskrift
Jan Lyng Lauridsen kommunikation Talent 2016
04BBMJAN-LYNG-LAURIDSEN-K#3.jpg
Overskrift
Jan Lyng Lauridsen kommunikation Talent 2016

Han sælger den store fortælling

Trods sin unge alder er han en meget, meget seniorkommunika­tionschef.«

Administrerende direktør i energiselskabet SE Niels Duedahl er kendt for at tale lige ud af posen, således også med skudsmålet for sin kommunikationschef, Jan Lyng Lauridsen.

»Han vil kunne løse opgaven i en top-100 koncern uden problemer,« siger Niels Duedahl.

Allerede som 26-årig blev Jan Lyng Lauridsen kommunikationschef i SE, der vil sikre fremtidens infrastruktur.

»Jeg befinder mig godt i krydsfeltet mellem erhvervsliv og samfund med mange forskellige interessenter og dermed muligheden for at skabe den store fortælling,« forklarer Jan Lyng Lauridsen.

Ambitionerne rækker ud over selve det forretningsmæssige. Det politisk engagerede talent har en plan:

»Vi skal gøre Danmark til en bæredygtig, digital vindernation, fordi verden omkring os, ikke mindst Kina, investerer voldsomt i digitale konkurrencefaktorer. Vi har i Syddanmark investeret massivt i digital infrastruktur, og det har skabt opmærksomhed blandt iværksættere over hele verden. Hvert år flytter nogle af de bedste til en pløjemark i Esbjerg for at udvikle sig og få adgang til unikke kompetencer samt en infrastruktur i verdensklasse. Vi har her vist, at et højt ambitionsniveau og en inspirerende fortælling kan gøre en kæmpe forske,.« siger Jan Lyng Lauridsen.

Jan Lyng Lauridsen

32 år, kommunikationschef, SE (Syd Energi)

2010: Cand.scient.pol., SDU

2010: Kommunikationskonsulent, SE

2010-: Kommunikationschef, SE

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen