Berlingske Business

Jakob Nielsen

22BBMJAKOB-NIELSEN-SALG-101.jpg

Salg og marketing

Mediebranchens digitale fornyer

Som forretningsudviklingschef hos Ekstra Bladet Salg kæmper Jakob Nielsen med et velkendt problem i medieverdenen: Hvordan man som nyhedsorganisation tjener penge på nettet.

Og i en medievirkelighed, hvor Google og Facebook i stigende grad løber med annonceomsætningen online, er der mere end nogen sinde brug for folk som ham, understreger hans chef, koncerndirektør og COO i JP/Politikens Hus Dorthe Bjerregaard-Knudsen.

»Folk som Jakob er helt afgørende for hele branchen faktisk. Han er et af vores allerbedste bud på at sikre den produktudvikling, der skal til, for at vores annonceprodukter er med helt fremme i den digitale udvikling,« siger hun.

Jakob Nielsen får ikke mindst ros for at gøre effekten af annoncer mere målbar. Han har blandt andet introduceret en ny og mere kvalitativ måde at sælge annoncer på. Dermed kan kunden betale for den tid, der bliver kigget på en annonce, i stedet for det antal gange, den indlæses på hjemmesiden. En fordel, hvis der for eksempel er tale om lettere komplicerede finansielle produkter.

»Danske medier skal tjene deres annoncekroner på kvalitet frem for kvantitet, og tidsbaseret annoncering er et godt eksempel på dette,« siger Jakob Nielsen.

Jakob Nielsen 34 år, forretningsudviklingschef, Ekstra Bladet Salg

2008: Cand.merc. i international marketing and management, CBS

2008: Medieanalytiker, Ekstra Bladet Salg

2011: Projektleder, Ekstra Bladet Salg

2013: Senior projektleder, Ekstra Bladet Salg

2014-: Forretningsudviklingschef, Ekstra Bladet Salg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen