Berlingske Business
17:42

Jakob Nielsen

22BBMJAKOB-NIELSEN-SALG-101.jpg

Salg og marketing

Mediebranchens digitale fornyer

Som forretningsudviklingschef hos Ekstra Bladet Salg kæmper Jakob Nielsen med et velkendt problem i medieverdenen: Hvordan man som nyhedsorganisation tjener penge på nettet.

Og i en medievirkelighed, hvor Google og Facebook i stigende grad løber med annonceomsætningen online, er der mere end nogen sinde brug for folk som ham, understreger hans chef, koncerndirektør og COO i JP/Politikens Hus Dorthe Bjerregaard-Knudsen.

»Folk som Jakob er helt afgørende for hele branchen faktisk. Han er et af vores allerbedste bud på at sikre den produktudvikling, der skal til, for at vores annonceprodukter er med helt fremme i den digitale udvikling,« siger hun.

Jakob Nielsen får ikke mindst ros for at gøre effekten af annoncer mere målbar. Han har blandt andet introduceret en ny og mere kvalitativ måde at sælge annoncer på. Dermed kan kunden betale for den tid, der bliver kigget på en annonce, i stedet for det antal gange, den indlæses på hjemmesiden. En fordel, hvis der for eksempel er tale om lettere komplicerede finansielle produkter.

»Danske medier skal tjene deres annoncekroner på kvalitet frem for kvantitet, og tidsbaseret annoncering er et godt eksempel på dette,« siger Jakob Nielsen.

Jakob Nielsen 34 år, forretningsudviklingschef, Ekstra Bladet Salg

2008: Cand.merc. i international marketing and management, CBS

2008: Medieanalytiker, Ekstra Bladet Salg

2011: Projektleder, Ekstra Bladet Salg

2013: Senior projektleder, Ekstra Bladet Salg

2014-: Forretningsudviklingschef, Ekstra Bladet Salg

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen