Berlingske Business

Jacob Knobel

04BBMBBM-145101.jpg
Overskrift
Jakob Knobel, Talent 2016.
04BBMBBM-145103.jpg
Overskrift
Talent 2016 Jakob Knobel

Mediernes redningsmand

Det startede med forsikringsmatematik og videre til læsedriksalg, før han havnede på Forbes’ talentgalleri »30 under 30.« Og i disse dage giver Jacob Knobels Densou Trading Desk en stor hjælpende hånd til de nødlidende europæiske medier.

’«Vi hjælper aviserne med at få mere ud af deres annoncemuligheder ved at give dem og os mere kontrol. Lige nu er det for eksempel kun Google og Facebook, der tillader lokal annoncering. Det kræver en effektiv platform og en høj grad af automatisering. Det er hvad, vi tilbyder,« siger Jacob Knobel.

Den amerikanske dominans er en anden drivkraft for Jacob Knobel.

»Jeg vil gerne bygge et europæisk selskab, som virksomheder kan benytte til konkurrencedygtig annoncering. Lige nu har Facebook og Google rigtig gode teknologier, men det kan vi også.«

Densou Trading Desk er kommet flyvende fra start og arbejder blandt andet for et af Europas mest hæderkronede mediehuse, The Guardian. Den 25-åriges kombination af entusiasme og professionalisme går rent ind, også i London, fortæller hans forretningspartner og mentor, Anders Elley.

»Jacob er en stjerne i en generation, der tænker teknologi som facilitator for det meste. Samtidig kan han tænke visionært og se muligheder for alle virksomheder og altid med en konstruktiv tilgang,« siger Anders Elley.

Jacob Knobel

25 år, product director, co-founder, Densou Trading Desk

2012: Research assistant, Carlsberg

2013: B.Sc. forsikringsmatematik, KU

2013: Ad trading specialist, Adform

2014-: Product director, co-founder, Densou Trading Desk

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen