Berlingske Business

Jacob Engsig

04BBMJACOB-ENGSIG--FORRETNI.jpg
Jacob Engsig, forretningsudvikling, Talent 2016.

En modig strateg

En total omorganisering af Tryg Forsikring og en restrukturering af koncernens strategiproces er blandt de opgaver, der har fyldt i Jacob Engsigs kalender det seneste halve år. Han er altid nysgerrig efter at se, hvordan ting gøres smartere, og han er ikke bange for at udfordre sine overordnede.

»At være, hvor han er – i en butik der omsætter for 18 milliarder – i så ung en alder, det er en præstation i sig selv. Han har modet til at udfordre folk i bestyrelse og direktion med mange flere stjerner på skulderen på en konstruktiv og nytænkende måde. Det er en utrolig styrke at have Jacob i så central en rolle i Tryg, og han hæver dagligt barren for sig selv og sine omgivelser,« siger Morten Hübbe, CEO, Tryg Forsikring.

I øjeblikket er Jacob Engsig ved at opbygge en ny strategienhed, som skal se på, hvilket selskab Tryg skal være på sigt, men der skal fortsat eksekveres i dag.

»Det er fantastisk at have til opgave at skulle udfordre Trygs forretning på både kort og lang sigt, men det vigtigste er, at vores udfordringer udmønter sig i konkrete initiativer. Det er først da, vi reelt leverer værdi,« siger Jacob Engsig.

Jacob Engsig

35 år, vice president of strategy & board support, Tryg Forsikring

2009: MSc. international business, CBS

2010: PA, business center private, Tryg Forsikring

2011: Business developer, private business line, Tryg Forsikring

2013: Business partner to CEO & head of secretariat, Tryg Forsikring

2015-: Vice president of strategy & board support, Tryg Forsikring

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen