Berlingske Business

Ivania Casco

22BBMIVANIA-CASCO-LEDELSE-1.jpg
Ivania Casco Talent 2017 ledelse

Ledelse

Arlas produkt­udvikler i Afrika

I de afrikanske lande syd for Sahara har margarine traditionelt været det mest brugte produkt på brødet. Med Ivania Casco i spidsen satser mejerikoncernen Arla helhjertet på at ændre afrikanernes madvaner med skræddersyede produkter, hvoraf det vaniljesmagende og næringsfyldte milky spread er det første. Den 34-årige honduraner er ansvarlig for al forarbejdet ost i Afrika, Mellemøsten, Asien og enkelte lande i Europa – et område med en omsætning på 1,8 milliarder kroner. På baggrund af samtaler og madlavningsseancer hjemme hos husmødre i Afrika har Ivania Casco og hendes team skabt en produktpipeline, der sikrer løbende produktlanceringer i de kommende år.

»Det tog over hundrede forsøg at ramme det helt rigtige produkt. I subsaharisk Afrika kan de ikke lide smagen af ost, og de færreste har køleskabe. Men det er virkelig givende at se, hvordan de har taget imod produktet, fordi man ved, at deres børn nu får en markant forbedret ernæring,« siger Ivania Casco, hvis resultater har imponeret senior vice president Jakob Skovgaard:

»Ivania har et ekstraordinært talent for at sætte sig ind i forbrugerens behov. Hun skubber på, får tingene til at ske og skaber resultater. Men hun gør det på en måde, hvor alle elsker hende og støtter op om hende.«

Ivania Casco 34 år, senior category manager, Arla Foods

2006: B.Eng. industrial and system engineering, Central American University of Technology 2010: M.Sc. global innovation management, Strathclyde University og Aalborg Universitet

2010: Future 15 graduate, Arla Foods

2012: Innovation manager, Arla Foods

2013: Global brand manager, Arla Foods

2016-: Senior category manager, Arla Foods

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen