Berlingske Business

Ivan Jæger Christiansen

04BBMIVAN-J-GER-CHRISTIANSE.jpg
Ivan Jæger Christiansen, ledelse, Talent 2016.

Turnaround sort på hvidt

Da serieiværksætteren Poul Thyregod i 2011 købte NN Markedsdata ud af konkursboet fra De gule Sider, fik han hurtigt brug for en dedikeret direktør til at skabe en overskudsforretning af resterne. Virksomheden er en af landets førende videnbanker og stiller enorme mængder data til rådighed for dansk erhvervsliv. Salgsprofilen Ivan Jæger Christiansen blev sat i spidsen for NN Markedsdata og formåede på tre år at vende underskuddet på 3,5 million kroner til et overskud på over 10 millioner kroner.

»Ivan skabte ikke blot en imponerende turnaround rent økonomisk, men også en holdningsmæssig turnaround, hvor han har forbedret kulturen og medarbejdertilfredsheden markant,« fortæller Poul Thyregod.

Det er lykkedes for Ivan Jæger Christiansens både at skaffe nye kunder samt at øge tilfredsheden og dermed engagementet hos de eksisterende.

»Big data er enormt hypet i tiden, og mange virksomheder efterspørger både vores datamateriale og at få struktur på deres eget. Realiteten er dog, at kun tre procent af al data, virksomhederne selv indsamler, bliver brugt. Det skal vi ændre ved blandt andet at knytte os tættere til vores kunder,« forklarer Ivan Jæger Christiansen.

Ivan Jæger Christiansen

34 år, direktør, NN Markedsdata

2004: Salgstrainee/mediekonsulent, Jyllands-Posten

2007: Key account manager, Jyllands-Posten

2009: Akademiøkonom, Erhvervsakademi Aarhus

2009: Salgschef, Jylland-Posten

2011: Markedschef/annoncechef, Jyllands-Posten

2011: HD i afsætning, Aarhus Universitet

2012-: Direktør og bestyrelsesmedlem, NN Markedsdata

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen