Berlingske Business

Hollywoodstjerne svindlet for millioner

Hollywoodstjerne svindlet for millioner - 1
Den tidligere Hollywood-stjerne og nu en hyppig gæst på den røde løber, Zsa Zsa Gabor, har mistet millioner på Bernhard Madoffs investeringssvindel. Foto:

En af Hollywoods tidligere ”leading leadies” må vinke farvel til godt 55 millioner kroner. Hun var et af supersvindleren Bernard Madoffs ofre.

Den tidligere Hollywood-stjerne og nu en hyppig gæst på den røde løber, Zsa Zsa Gabor, har mistet millioner på Bernhard Madoffs investeringssvindel.

Gabor og hendes mand havde investeret 10 millioner dollars, svarende til godt 55 millioner kroner, i Madoffs investeringsselskab. Selskabet viste sig dog at være en regulær investeringskarussel, der ikke gav noget egentligt afkast, og da krisen begyndte at kradse måtte Madoff kaste håndklædet i ringen.

Hans bedrag blev opdaget og han er nu sigtet for at have svindlet for i alt 50 milliarder dollars – hvoraf de ti millioner altså tilhørte Zsa Zsa Gabor. Det skriver den norske netavis e24.no.

Men milliontabet er ikke sådan at komme over for Hollywood-stjernen. Hendes mand, Fredric von Anhalt har forklaret i et interview, at parret er finansielt ruineret og må sælge kunst, smykker og millionvillaen i Los Angeles for at klare tabet.

Gabor er 91 år gammel, og medvirkede i en lang række film i 70’erne og 80’erne.

 
Læs også:

Kendisser skænker millioner til Bill Clinton

Det sagde jeg bare IKKE i 2008

Verdens dummeste svindlere

De rigeste kendisser under 30

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen