Berlingske Business

Her er landet med den billigste øl

Her er landet med den billigste øl - 1

Mens den dyreste øl findes i De Forenede Arabiske Emirater, skal du over på den anden side af jordkloden for at finde den billigste gennemsnitspris på en kold fra kassen.

Det anerkendte tidsskift The Economist har i de sidste 23 år anvendt det velkendte Big Mac-indeks til at sammenligne købekraften i verdens lande. Nu forslår The Times ifølge hjemmesiden di.se et læskende alternativ.

Den engelske hjemmeside pintprice.com beregner gennemsnitsprisen på en pint øl (hvilket svarer til 0,57 liter eller på den gode side af en stor fadøl) i 206 lande baseret på brugerindlæg. Her kan man se, at den suverænt højeste gennemsnitspris på en kølig afsvaling kan findes i De Forenede Arabiske Emirater. Prisen er 60,40 kroner og placerer dermed landet langt foran blandt andet Norge, Djibouti og Grønland.

Mellemamerikas ølmekka
Mens Danmark med gennemsnitlig pris på 34,21 kroner næsten sniger sig ind i topti over de dyreste øl-lande, så skal du tage flyet til Panama for at drikke en billig fadøl. Her er gennemsnitsprisen nemlig 2,58 kroner. Derudover kan man se, at Afrika er et udmærket sted at give en omgang, hvis man er en mådeholden mand, da både Rwanda, Etiopien og DR Congo er at finde i den lave ende af skalaen.

Hvis man ellers kan komme ind i landet, så har Nordkorea angiveligt også meget billige øl - gennemsnitsprisen er opgivet til at være 3,31 kroner.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen