Berlingske Business

Henrik Funder

22BBMHENRIK-FUNDER-CRED-M#4.jpg
Henrik Funder Talent 2017 ledelse

Ledelse

Kæmper for ­Danmark som ­videnssamfund

Som den hidtil yngste formand for Djøf Privats bestyrelse er Henrik Funder talerør for mere end 24.000 akademikere i den private sektor. Ved siden af jobbet som category business lead i Unilever bruger han sin fritid på at sætte den strategiske retning for Djøf Privat og står på mål for medlemmernes vilkår på arbejdsmarkedet i medierne og i dialogen med politikere.

»Det handler basalt set om, hvilken retning vi vil trække Danmark i. Jeg tror på, at vi fortsat skal skabe vækst i samfundet gennem viden og uddannelse og have flere akademikere i det private erhvervsliv. Det er den eneste måde vi kan sikre os i den stigende globale konkurrence,« siger Henrik Funder.

Mens mange andre faglige foreninger mister medlemmer, har Djøf Privat haft en god vækst i medlemstallet. Henrik Funder har i det seneste år formået at placere Djøf Privat centralt i det samlede Djøf, hvorfra han har været en af hovedkræfterne bag udviklingen af Djøfs erhvervspolitik.

»I sin unge alder har Henrik en åbenlys evne til at lede mennesker – han giver rum til ideer og tanker, men er samtidig effektiv til at konkludere. Hans betydelige analytiske evner og store sociale kompetencer gør, at jeg vil iagttage Henriks fremtid overordentligt spændt,« siger Mogens Kring Rasmussen, administrerende direktør i Djøf.

Henrik Funder 34 år, category business lead i Unilever og formand for bestyrelsen i Djøf Privat

 

2008: Cand.merc. øko. markedsføring, CBS

2009: Medlem af bestyrelsen, Djøf Privat

2010: Brand manager, Unilever

2012: Nordic marketing manager, Unilever

2015: Marketing manager & integration lead, Unilever

2016-: Category business lead, Unilever

2016-: Formand for bestyrelsen, Djøf Privat

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen