Berlingske Business
17:26William Demant tog føringen i positivt marked

Hårdere kamp om kunderne

31busnavneJesper Mortensen.jpg

Jesper Mortensen, 46 år, tiltræder 1. juni som adm. direktør i GF Forsikring. Han kommer fra en stilling som HR-direktør i Tryg, hvor han har arbejdet i de seneste ti år.

Hvilke forventninger har du til dit nye job?
Helt grundlæggende glæder jeg mig til at trække i arbejdstøjet og få et rigtig godt samarbejde med bestyrelse, medarbejdere og samarbejdspartnere. Forretningsmæssigt ser jeg et godt potentiale til at nå ud til langt flere kunder, at bekræfte kunderne i det gode selskab og i årene fremover styrke positionen som det foretrukne selskab for familien Danmark.

31busnavneChristianSveigaar.jpg

Hvilke overvejelser har du gjort dig i forbindelse med dit skifte?
Det er naturligvis én af de større jobmæssige beslutninger, men timingen føles rigtig nu, jobbet er super interessant, og processen har været god og grundig, så jeg er nu fuld af energi til august. Igennem årene har jeg været privilegeret ved at have haft en del skiftende ansvarsområder. Det bliver derfor rigtig spændende at sidde med det samlede ansvar.

Hvad har været den røde tråd i din karriere?
Det har altid handlet om kunder og forsikring, siden jeg i 1989 begyndte som forsikringselev, blev assurandør, for derefter at fortsætte i forskellige ledende stillinger. Øvrige fællesnævnere gennem årene har været eksekvering og forandringer i de forskellige ansvarsområder med tilhørende udfordringer og resultater.

Bang & Olufsen

Hvad er din uddannelse, og hvordan ser du sammenhængen mellem din uddannelses- baggrund og dit nye job?
En rød tråd har været lifelong learning, hvor de sidste ti år har medført en Executive MBA, bestyrelsesuddannelse og toplederprogram fra INSEAD. Der har været mange og forskellige take-aways fra disse forløb, hvad enten det gælder strategi, udvikling af forretningsmodel, generel opdatering af »værktøjskasse« eller lederudvikling. Der hvor det har været særligt godt, er kombinationen af solid og praktisk forretningserfaring og sideløbende hermed at blive inspireret og udfordret på tværs af brancher, lande og kulturer.

Hvad ser du selv som de største udfordringer i din nye stilling?
En af de helt store udfordringer er, at kampen om forsikringskunderne er skærpet betydeligt. Der konkurreres både på pris, tilgængelighed og service i de traditionelle selskaber. Hertil kommer, at branchen som helhed ser nye spillere og forretningsmodeller på vej.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen