Berlingske Business

Gry Möger Poulsen

22BBMGRY-M-GER-POULSEN-KO#3.jpg

Kommunikation og public affairs

Hun udfordrer vanetænkningen

Hvis man skal have et spændende arbejde og skabe værdi for sin arbejdsgiver skal man være villig til at lægge en ekstra indsats, tage initiativ og turde udfordre vanetænkning,« siger Gry Möger Poulsen.

Den indsats lægger hun hos Vestas. Her kombinerer hun sine erfaringer fra dansk politik og tiden som rådgiver i Europa-Parlamentet med forretning, når hun varetager Vestas’ interesser og hjælper virksomheden med at opdyrke nye markeder.

»Mine erfaringer har givet mig en forståelse af den kontekst, en virksomhed opererer i. Min målsætning er at bruge det til at reducere risiko og skabe nye konkrete muligheder for virksomheden. Samtidig kan jeg arbejde med en af de mest afgørende opgaver, verden står overfor, nemlig den grønne omstilling af vores energisystemer. Det motiverer.« siger hun.

Siden hun kom til Vestas, har hun skabt mærkbare resultater for virksomheden, fortæller vice president of marketing, communications & public affairs Morten Dyrholm:

»Gry har italesat vindenergiens betydning udadtil i verden og sikret opmærksomhed omkring, at Danmark ikke halter bagefter. Det kan vi se ved, at energiforliget har vindmøller på dagsordenen. Hun har et enestående talent for at kombinere det politiske med forretning. Med sin sociale intelligens formår hun at vedligeholde et netværk på en måde, som de færreste kan gøre hende efter.«

Gry Möger Poulsen 28 år, lead specialist & head of public affairs Denmark, Vestas

 

2011: B.sc. international business and politics, CBS

2011: Formand og leder, SF-Ungdom

2013: Projektleder, Tænketanken CEVEA

2013: Politisk rådgiver, Europa-Parlamentet

2016: M.Sc. political economy of Europe, London School of Economics

2016: Head of public affairs Denmark, Vestas

2017-: Lead specialist & head of public affairs Denmark, Vestas

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen