Berlingske Business

Gitte Aabo: Barn af Løven

19BBMGitte-Aabo2-152440.jpg
Gitte Aabo

Gitte Aabo, 50 år, CEO, Leo Pharma

Leo Pharma har forandret sig. Det har selskabets topchef, Gitte Aabo, også. Hun begyndte sin karriere i virksomheden i 1999 som chef for finans og IT. Siden avancerede hun, og i 2008 blev hun adm. direktør.

Med Gitte Aabo som topchef har det mere end 100 år gamle medicinalselskab satset massivt på innovation og foretaget opkøb i milliardklassen. I 2015 sagde Gitte Aabo til Berlingske: »Hvis jeg skal forandre en kultur i en virksomhed, så begynder det med, at jeg tænker anderledes. Jeg er jo et barn af Leo Pharma. Så den forandring, Leo Pharma har været igennem, har jeg også været igennem personligt.«

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen