Berlingske Business
17:03Mærsk var lyspunktet i rød C20-dag

Gitte Aabo: Barn af Løven

19BBMGitte-Aabo2-152440.jpg
Gitte Aabo

Gitte Aabo, 50 år, CEO, Leo Pharma

Leo Pharma har forandret sig. Det har selskabets topchef, Gitte Aabo, også. Hun begyndte sin karriere i virksomheden i 1999 som chef for finans og IT. Siden avancerede hun, og i 2008 blev hun adm. direktør.

Med Gitte Aabo som topchef har det mere end 100 år gamle medicinalselskab satset massivt på innovation og foretaget opkøb i milliardklassen. I 2015 sagde Gitte Aabo til Berlingske: »Hvis jeg skal forandre en kultur i en virksomhed, så begynder det med, at jeg tænker anderledes. Jeg er jo et barn af Leo Pharma. Så den forandring, Leo Pharma har været igennem, har jeg også været igennem personligt.«

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen