Berlingske Business

Gentleman.dk's største opgave er at holde ud

Gentleman.dk's største opgave er at holde ud - 1

Erhvervsbladet.dk's ekspert er begejstret for ny eksklusiv butik på nettet. Men der skal kæmpes med næb og klør, siger han.

Tiderne er ikke ligefrem med iværksætterne bag netbutikken Gentleman.dk, og derfor skal der knokles ualmindelig hårdt det næste lange stykke tid.

Det vurderer ErhvervsBladet.dk's ekspert fra vækstpanelet, Mogens Nørgaard, der er stifter og direktør i it-virksomheden Miracle.

Den lidt dunkle udmelding kommer trods begejstring for hele projektet.

- Jeg kan lide ideen. Jeg går altid selv elendigt klædt i sorte jeans, en sort polo med firmatryk og sorte tennissokker. For ligesom at fuldbyrde dette suveræne tøjvalg går jeg som regel i sejlersko, der ligner noget, som er brugt i haven, lyder det fra Mogens Nørgaard.

Overskueligt site

It-direktøren roser førstehåndsindtrykket af sitet, der ifølge ham er nemt og overskueligt.

- De to unge mennesker har nogle rigtig gode varer at tilbyde, og deres website ser meget indbydende og nemt ud. Jeg ville ønske mit eget firmawebsite var lige så professionelt og indbydende, siger han.

Men bag de pæne ord og ønskerne om en lys fremtid, ligger der en bekymring. Han tror personligt, at Gentleman.dk går en svær tid i møde.

- For det første bliver det et hårdt marked de næste par år, specielt for dyre og eksklusive luksusting. Uanset at de rigtigt rige altid har penge, så er det ofte de mindre rige, der vil imponere, som står for meget tøjkøb i den klasse. Samtidig mener jeg, at når man skal købe dyrt, vil man ofte vælge at få den fede personlige oplevelse ved en fysisk betjening, når man nu alligevel skal bruge mange penge og føle sig speciel, forklarer han.

Morgens Nørgaards råd til Gentleman.dk er at holde ud. For kan de komme helskindet gennem finanskriser, mørke skyer og de sædvanlige opstartproblemer, mener han, at der er potentiale. Det bliver dog ikke uden kamp. De skal i ekstrem grad ud og møde kunderne ansigt til ansigt og vise varerne frem.

Netværket skal opbygges og plejes. Mogens Nørgaard opfordrer i øvrigt Gentleman.dk til at lægge vejen forbi hans eget firma Miracle en dag.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen