Berlingske Business

Gav 6.000 kr. for fotokopi

Gav 6.000 kr. for fotokopi - 1
Foto:

Der bliver svindlet som aldrig før, når fans forsøger at købe merchandise, der relaterer sig til deres store idoler. En Elvis-fan gav 6.000 kroner for en fotopkopi, af hvad han troede var et værdifuldt brev.

Snydt. En Elvis-fan fik sig en lang næse, da han for nylig købte, hvad han troede var et værdifuldt Elvis-memorabilia.

Henrik Knudsen faldt på nettet over et telegram, et ønske om god bedring, som Elvis sendte til Carl Perkins, der havde været ude for et uheld. Han gav 6.000 kroner for telegrammet, der viste sig at være en fotokopi, skriver 24Timer.

Men den uheldige Elvis-fan er ikke alene. Hollywood-stjernen Tom Hanks fik en Beatles-plakat af sin kone, der havde givet 75.000 dollars, for hvad hun troede var et enestående eksemplar. Desværre var den falsk. Og en dansker købte for 20.000 kroner en falsk Beatles-autograf af en tysker, der i god tro havde købt den for år tilbage.

Og der er ingen garantier, når man handler den slags på nettet. Det siger Arno Guzek, der er formand for Beatlesfanklubben, Beatles Again, til 24Timer. Han peger på, at det er for svært at få straffet synderne, der ofte kommer fra udlandet.

”Det er for besværligt. Så kan du betale dyrt for at tage til udlandet for at lede efter sælgeren,” siger han.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen