Berlingske Business

Foldebadekar til babyer skal ud i verden

Foldebadekar til babyer skal ud i verden - 1

Nyt Århus-firma har designet et babybadekar, der kan foldes fladt sammen.

Forældre til babyer og småbørn kan blive fri for at have store babybadekar stående på badeværelset, ligesom de let kan tage babys helt eget badekar med i bilen, når familien skal på ferie.

De to 39-årige århusianere Kim Barba og Niels Peter Estrup har nemlig opfundet et sammenklappeligt baby-badekar, som fylder ganske lidt, når ikke det er i brug.

Sammen ejer de to virksomheden A Real Cool World, som de stiftede i 2006, og som i dag lancerer det såkaldte Flexi Bath.

Ideen opstod, da de begge ventede deres andet barn.

- Vi talte om, at de badekar, der allerede fandtes, var skramlede og grimme, og om man ikke skulle lave noget mere praktisk, fortæller Kim Barba.

På det tidspunkt havde de to kammerater netop solgt et økologisk industrivaskeri, og ingen af dem havde lyst til at vende tilbage til et ni til fire-job.

- Vi arbejdede med flere ideer, men besluttede os for at gå i tænkeboks med dette her, fordi det virkede som et konkret og nemt projekt, siger Kim Barba.

Han har dog siden har måttet erkende, at udfordringen med at få det rette design og materiale har været større end ventet.

Men til marts vil Flexi Bath, som produceres i Danmark, være at finde i butikker med babyudstyr.

Læs ekspertens vurdering af A Real Cool World og Flexi Bath

Hvad er jeres idé?

- Ideen og filosofien bag A Real Cool World er at føre gode ideer ud i livet. Det foldbare børnebadekar er første produkt, der er udviklet.



Hvilke kunder vil I gerne ramme?

- Vores marked geografisk set er hele verden. Vores kunder er børnefamilier, bedsteforældre, campister, bådejere og alle andre, der ønsker at spare plads i badeværelset. Samtidig er det vores overbevisning, at selv folk med masser af plads vil købe dette flotte og innovative produkt.



Hvordan adskiller I jer fra konkurrenterne?

- Der er masser af firmaer, der sælger almindelige badekar, og der findes endda nogle få transportable badekar på markedet. Men de er typisk oppustelige, upraktiske og hverken særlig anvendelige eller specielt kønne. Vores produkt ligner i høj grad et konventionelt kar, og er lavet af samme materialer, men det har flere nyttige funktioner. For eksempel kan bundproppen vise, om vandet er for varmt. Prismæssigt placerer det sig midt på markedet med en vejledende udsalgspris på 269 kr.



Hvordan markedsfører I virksomheden?

- Markedsføringen har indtil nu næsten udelukkende været baseret på den respons vi fik, da vi udstillede på Kind Und Jugend Messen i Køln i september. Messen i Køln er den største og vigtigste internationale platform inden for baby- og børneartikler. Vi var så 'heldige' at vinde deres design- og innovationspris og fik en forrygende modtagelse blandt distributører i over 60 lande.



Hvornår budgetterer I med overskud?

- Efter et år.



Hvilke udfordringer står I over for netop nu?

- Ikke at lave fodfejl i forhold til at få produktet ud til distributører i de forskellige lande.

Læs ekspertens vurdering af A Real Cool World og Flexi Bath

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen