Berlingske Business

Få tjek på patentet

Nyt kursus giver iværksættere og studerende mulighed for at finde rundt i patent-junglen.

Et firmas succes afhænger i mange tilfælde af, om firmaet har formået at udtage patent på deres opfindelse, nye teknologier og processer.

Et nyt patentkursus på Århus Universitet giver nu erhvervsfolk, forskere og studerende viden om, hvordan man som virksomhed sikrer sig, at andre ikke løber med de gode idéer.

Det er Partrade og Østjysk Innovation A/S, der står bag kurset, som køres som et såkaldt åbent kursus.
Adm. direktør Leif Nielsen fra Patrade peger på, at patenter udgør et centralt element i stadig flere virksomheders forretningsgrundlag. Derfor er det nødvendigt for både forskere og for medarbejdere i virksomhedernes udviklingsafdelinger at have opdateret viden og kendskab til patenter.

- Hvis virksomhederne selv skal kunne få øje på mulighederne for at udtage og udnytte patenter, er der et behov for, at nogen lærer dem det, idet de færreste erhvervsfolk har den kompetence med sig fra deres uddannelser, siger Leif Nielsen.

Samtidig kan man lære, hvordan man skal håndtere situationen, hvis man som virksomhed støder ind i teknologier, som andre allerede har patent på.

En bestået afslutningsopgave udløser 5 ECTS-point.

- ulha

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen