Berlingske Business
07:02Det sker på markederne

Eskimo kæmper med en whopper

Eskimo kæmper med en whopper - 1
Screendump fra whoppervirgin.com.

Burger King udfordrer normen for god markedsføring ved at introducere deres burgere til stammefolk fra verdens yderkroge.

Har man boet på et hotel i Danmark og listet sig ned i morgenmads-restauranten er det svært ikke at bemærke de forvirrede og hjælpeløse øjne hos bl.a. de japanske turister, der ikke er fortrolige med en dansk morgenmadsbuffet.

Undertegnede har set en japaner smøre leverpostej oven på en rom-snegl. Efter ansigtsudtrykket at dømme var lysten at bytte leverpostej-sneglen ud med en skål med varme nudler og bønnespirer stor.

Burger King er rykket ind i samme boldgade, hvor burger-mastodonten er taget ud i den store verden medbringende deres legendariske burger, whopperen.

Kampagnen hedder ”Whopper-virgin”, ”Whopper-jomfru”, og det handler i al sin enkelthed om, at Burger King vil lade en række mennesker fra verdens yderområder smage deres burger.

Rejsen verden rundt er lavet som en lille film, hvor man bl.a. kan se en inuit-kvinde sætte tænderne i en whopper.

Burger King har fået på puklen for kampagnen, hvor de bliver kritiseret for at tromle verden rundt med vestlig mad. ”Hvorfor skal en af verdens største fast-food kæder ud i verdens yderste afkroge og promovere deres burger”?

Hertil svarer Burger King, at de da ikke vil lade verden gå glip af vestlig madkultur, når nu Vesten nyder godt af den kulinariske inspiration fra køkkener verden over.

Se videoen hvor en eksimo kæmper med en whopper

 
Læs også:

Luksuschokolade vinder frem

Svinedyrt år for Danish Crown

McDonald's dropper tomaterne

Jamie Oliver elsker dansk bacon

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen