Berlingske Business

Elife Savas

04BBMELIFE-SAVAS--KONOMI-11.jpg
Elife Savas Økonomi Talent 2016

En positiv pragmatiker

Som statsautoriseret revisor i KPMG bruger Elife Savas en stor del af sin tid på store internationale koncerner. Samtidig er hun typen, der deler ud af sin ekspertise. Både i rådgiverrollen over for kunder og medarbejdere, som underviser på Aarhus Universitet samt i revisorforenigen FSRs regi over for revisorer, der skal autoriseres. Endelig er Elife Savas bestyrelsesmedlem i et insolvensnetværk for kvindelige rådgivere, hvor hun mødes med ligesindede og bliver opdateret på ny viden. Men privatlivet sættes også højt

»Man skal kunne bygge bro mellem de faglige og de private sider i sit liv, og have tid til at være et helt menneske. Jeg er blevet god til at prioritere det, som jeg brænder mest for – inden for de givne rammer,« forklarer hun.

Anette Harritz, partner og bestyrelsesformand i KPMG, var ikke overrasket, da Elife Savas som en af de første tog springet til det nye KPMG, efter det daværende fusionerede med EY:

»Det, der skiller Elife ud fra mængden, er hendes målrettethed og fokus på at skabe succes. Hun går ikke ud fra, at man får noget foræret. Og så angriber hun altid udfordringer med en positiv og pragmatisk synsvinkel, så på den måde italesætter hun ikke blot værdier, hun lever dem,« siger Anette Harritz.

Elife Savas

35 år, Senior manager, KPMG

2007: Cand.merc.aud, Aarhus Universitet

2007: Revisor, KPMG (nu EY)

2008: Assistant manager, KPMG (nu EY)

2012: Statsautoriseret revisor

2012: Senior manager, KPMG (nu EY)

2013: Ekstern lektor, Aarhus Universitet

2014-: Senior manager, KPMG

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen