Berlingske Business

Eksperten: Godt at det er gratis

.
Foto: Michael Altschul / VisuelMedie

Virksomheden iBill har fået en fabelagtig idé i form af en software til fakturering over mobiltelefonen, mener vækstpanelets ekspert.

At tilbyde såkaldte arme- og ben-firmaer og andre mindre erhvervsdrivende en mobilservice, der klarer al fakturering, er intet mindre end en supergod idé.

Sådan lyder vurderingen af iBills nye koncept fra vækstpanelets ekspert, Villy Jæger, der selv er iværksætter, business-engel og blandt andet står bag køkkenproducenten Nettoline.

Læs også:
Send fakturaen fra mobilen

Godt tænkt

- Det er vildt godt tænkt, for enhver iværksætter med respekt for sig selv sidder søndag formiddag med fakturaerne, for hvornår skulle man ellers gøre det, siger Villy Jæger.

Han er overrasket over, hvor gennemført forretnings-ideen er og har derfor svært ved at pege på muligheder
for forbedringer af iBills produkt.

- Først tænkte jeg, at det skulle være muligt ikke kun at sende en elektronisk faktura, men også en fysisk. Men det har de allerede sørget for, at man kan. Så der er ikke noget at sætte en finger på, siger Villy Jæger.

Holder indtjeningsgrundlaget?
- Ja, det er smart, for der er mange håndværkere, som er økonomisk bevidste. Så for dem er det vigtigt, at det er gratis, vurderer Villy Jæger.

Først hvis iBill skal til at sende rykkere eller inkassobreve ud til dårlige betalere, begynder mobilservicen at koste penge for den erhvervsdrivende.
- Men selv det er meget billigt, det er der ingen tvivl om, siger Villy Jæger.

Har virksomheden vurderet konkurrenterne og markedet rigtigt?


- Jeg har i hvert fald ikke hørt om andre, der laver det samme. Jeg synes, de har en god forståelse for markedet, og de har et forspring, idet der ikke findes andre med et tilsvarende system lige nu.

Har virksomheden tilstrækkelig kapital?

- De fortæller ikke meget om deres økonomi, så jeg kan ikke vurdere, om det kan holde eller ikke. Men jeg tror, at økonomien er fornuftig, og folkene bag virker også fornuftige og har jo god erfaring, når det gælder iværksætteri.

Nævn én ting, som umiddelbart ville kunne styrke virksomhedens grundlag?

- Der skal set fra min stol meget mere markedsføring til at udnytte det forspring, som der givetvis er ved at være først med dette system. Det mest spændende er det teknologiske forspring - nu skal de så finde ud af, hvad der skal til for at få noget fart over feltet. Aftalen med Telekæden er super i forhold til markedsføringen, men det afgørende for, om de overlever eller ej, og om det er det rigtige setup, de kører med. Og det tror jeg, det er, understreger Villy Jæger.

Læs også: Send fakturaen fra mobilen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen