Berlingske Business

Ekspert: Lad kunden tegne abonnement

Ekspert: Lad kunden tegne abonnement - 1

Brugervenligheden på Microtrackers hjemmeside får stor ros, for her adskiller den sig virkelig fra de andre, mener Lars Neupart fra ErhvervsBladet.dk's vækstpanel. Men når det kommer til salget, bør man skæve til Office-pakken.

GPS-familien er ved at vokse sig stor og veludviklet i Danmark, men derfor kan den lille nye Microtracker snildt gå hen og overhale et par af de andre og få sig godt sporet ind på danskernes opmærksomhed.

Det mener Lars Neupart, der er en af eksperterne i ErhvervsBladet.dk's vækst- panel, og som til daglig sælger software og konsulentydelser inden for it-sikkerhed gennem sit firma Neupart A/S.

Han roser især, at Microtrackers hjemmeside er let for enhver at bruge:

- Brugervenligheden er jeg stor fan af. Der er en god vejledning inde på hjemmesiden, hvor man får det sådan '1-2-3. Så er du der'. Brugervenlighed er alfa og omega, og her ser Microtracker umiddelbart nemmere ud en de andre løsninger. Når man googler den her slags GPS-sporing, er det nogle frygteligt komplicerede bokse, der dukker op, siger Lars Neupart.

Læs om Microtracker

Løs det for dem

Midt i en overvågningsverden, hvor virksomheder bliver tilbudt ny elektronik fra alle kanter, har Microtracker den fordel, at den spirer ud af en allerede eksisterende virksomhed.

Potentielle kunder er altså allerede inde i varmen, og Microtracker kan sættes på markedet med relativt lave merudgifter - et punkt, som ellers kan knække nakken på mange iværksættere.

Projekt Microtracker er således særdeles realiserbart, mener Lars Neupart.

Han er mindre imponeret over nytænkningen i projektet, for når virksomheden ikke selv har lavet Microtracker, men importerer den, kunne andre også let få samme idé. Med mindre Microtracker-bagmændene sørger for at være endnu flere skridt foran.

- Jeg tror, det kan blive meget populært at komme en Microtracker på dyre ting, som bliver væk, og som bliver stjålet. Det med også at bruge den til hunden, tror jeg ikke på, men ellers vil jeg i øvrigt rose Key 7 for selv at nævne så mange anvendelsesmuligheder. Det er en vigtig evne, når man har så bredt et produkt. Men Key 7 kunne godt udvide business to business-delen med en tillægsydelse, der løste entreprenørernes behov, så de ikke selv skulle løbe rundt og finde deres maskiner med Microtracker, men købte sig den fulde service, siger Lars Neupart.

Penge hver måned

Han har også et godt råd, når det kommer til at tjene penge på sporingsværktøjet.

Med god styr på udenlandske underleverandører skal der nok kunne være økonomi i salget, men princippet om en engangsbetaling ville Lars Neupart lægge på hylden, hvis han var i Key 7's sted:

- De bør ikke afskrive sig abonnementsformen, for selv om det er anderledes kun at opkræve et engangsbeløb, er det ikke det springende punkt. Analytikerne siger, at 'software as service' er fremtidens abonnementsform. Altså at vi betaler løbende for et produkt, mens vi bruger det. Microsofts Office-pakke er et eksempel på det, for her kan man nu downloade programmet, og virksomhederne betaler et småbeløb på måske 50 dollar om året for det. Key 7 bør overveje også at tilbyde abonnement, for dels er det en mindre udgift for køberen på den første dag, og dels giver det en stabil indtægt hver måned, siger Lars Neupart.

Læs om Microtracker

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen