Berlingske Business

Det er kun startlinjen

Poulsen
Thomas Kjær Poulsen anerkender, at praktikforløbet også er en ekstra fjer i CV-hatten, og han har det helt fint med, at Danske Bank kan lave et ti-ugers tjek af ham, mens han er på sommerskolen. Foto: Jeppe Bjørn Vejlø

Thomas Kjær Poulsen, 24 år, studerer finansiering på CBS’ eliteprogram.

»Hvis jeg skal være helt ærlig, så er jeg ikke så god til at holde ferie. Og hvis jeg endelig holder ferie, så skal der ske noget hele tiden. Så jeg havde virkelig været udfordret, hvis jeg havde to en halv måned, hvor jeg ikke skulle lave noget,« siger Thomas Kjær Poulsen, der er en af deltagerne på Danske Banks praktikforløb.

Den 24-årige læser på CBS’ eliteprogram i økonomi og finansiering og har udelukkende 12-taller på sit endnu ufærdige eksamensbevis, og hans kerneinteresse på studiet er kapitalstrukturer og optionsteori.

»For mig er det ikke en forpligtigelse, det er en interesse. Jeg synes, det er sjovt at arbejde med. Og her er det fedt, at jeg har adgang til specialister, der har arbejdet med emnet i ti eller flere år af deres liv, hvis jeg har spørgsmål,« siger Thomas Kjær Poulsen, der håber på at kunne gøre karriere inden for investment banking, hvor de forskellige jobopslag ikke ligefrem er ens.

»Det er meget specialiseret mange steder. Praktikforløbet giver en virkelig god mulighed for at finde ud af, hvad de forskellige afdelinger laver, og hvad der kræves af de forskellige stillinger. Og hvis alternativet er en interrail-tur, så tror jeg, det her giver lidt mere kant på CVet« siger han.

Thomas Kjær Poulsen anerkender, at praktikforløbet også er en ekstra fjer i CV-hatten, og han har det helt fint med, at Danske Bank kan lave et ti-ugers tjek af ham, mens han er på sommerskolen.

»Det er en unik mulighed for at komme ind og vise, hvad man kan. Jeg er glad for, at jeg har fået muligheden.

Men en ting er, at man får lov til at stille op på startlinjen, noget andet er hvem der kommer først over mållinjen,« siger Thomas Kjær Poulsen, inden han igen bevæger sig ned mod de optimale kapitalstrukturer og optionsteorien.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen